Allmän information (senast uppdaterad 23-01-25)
Fraktkostnaden inom Sverige är 0 kronor vid ett ordervärde över 800 kronor. Om ordervärdet understiger 800 kronor tillkommer en fraktavgift på 99 kronor.
If you would like to order to a country outside Sweden – please email [email protected] and we will give you shipping price.
- Alla priser på linliving.se är inklusive svensk moms.
- Alla försök till bedrägerier polisanmäls. Om bedrägeri misstänkt förbehåller sig Lin Living rätten att häva köpet.
- Lin Living reserverar sig för eventuella tryckfel på priser, storlekar samt antal produkter i lager på denna webbplats.
- Lin Living reserverar sig för att färgerna på produkterna kan skilja sig från olika skärmar beroende på ljusinställningar och skärmupplösning.
- Lin Living reserverar sig för att färgerna på produkterna kan levereras i lite olika nyanser över året eftersom lin är ett levande naturmaterial.
- Lin Living reserverar sig för att måtten på storlekarna kan ha viss differens mellan leveranserna då lin är ett naturligt material som krymper olika mycket i produktionen samt att allt sys för hand.
- Lin Living använder sig främst av Klarna för betalning. Tjänsten heter Klarna Checkout och ger dig möjlighet att betala säkert, smidigt och på flera olika sätt beroende på vad som passar just dig.
Priser och betalning
Varje vara anges med ett pris inklusive svensk moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter som moms, frakt och betalning.
Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt.
Ångerrätt
Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi tagit emot din beställning och fått den bekräftad.
När du utnyttjat din ångerrätt:
Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.
I ångerrätten finns vissa undantag om du till exempel fått en vara som är anpassad efter just dina önskemål (läs ovan).
Du står själv för fraktkostnaden när du väljer att ångra och skicka tillbaka ditt köp.
Privat Policy
När du lägger din beställning hos linliving.se uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Vi sparar din e-post adress i max tre månader. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post via [email protected]
Leveranser
Våra leveranser skickas i regel via DHL. Paketet skickas till närmaste ombud. Leveransen sker vanligtvis inom 2-5 arbetsdagar beroende på lagerstatus. Vid beställningsvaror som inte finns i lager sker leveransen enligt överenskommelse. Vi kontaktar dig och ger korrekta leveranstider. Det går även bra att välja alternativet “Hämta i butik” och då tillkommer ingen fraktkostnad oavsett vad beloppet är på. Väljer du att hämta i butik kommer vi att kontakta dig och meddela när din order är redo för avhämtning. Om du beställer kaffefilter så finns alternativet “Frakt för kaffefilter” med beloppet 15 kronor och med detta alternativ skickar vi med vanlig post som skickar direkt hem till din brevlåda.
Ej uthämtade paket
Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150:-.
Returer
Vid returer tillkommer ett returporto på 99kr. Maila [email protected] med ditt ordernummer och ditt ärende. Vi skickar dig en fraktsedel via mail som du skriver ut och sätter på paketet. Lämna sedan ditt paket till ett DHL service point. När vi mottagit din retur kommer vi att kreditera de produkter vi mottagit och debitera dig för returportot.
Vi har av miljövänliga skäl valt att inte skicka med retursedlar i paketen eftersom vi anser att det är slöseri med papper de gånger som de inte utnyttjas. Vi skickar alla våra retursedlar elektroniskt.
Returer gäller ej på förbeställningar eller specialbeställningar (till exempel en färg som inte ingår i vårt standardsortiment vid beställningstillfället).
Byten
Vi erbjuder fria byten mellan storlekar, färger eller till en annan produkt av motsvarande orderbelopp och du behöver alltså inte betala något returporto. Om du önskar byta en vara ber vi dig maila [email protected] med ditt ordernummer och ärende så skickar vi dig en retursedel.
Vi har av miljövänliga skäl valt att inte skicka med retursedlar i paketen eftersom vi anser att det är slöseri med papper de gånger som de inte utnyttjas. Vi skickar alla våra retursedlar elektroniskt.
Återbetalningsskyldighet:
Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.
Se även konsumentverket distansavtalslagen & E-handel.